اخبار | دوره‌ی دوم

نشست خبری جایزه‌ی داستان تهران، امروز دوشنبه (۳۰ آذر ماه) در موسسه همشهری برگزار شد.
دبیر جایزه «داستان تهران» گفت: این جایزه با هیچ جریان فکری خاصی همسو نیست و همه طیف‌های فکری و فرهنگی را دربرمی‌گیرد.
به گزارش ستاد خبری دومین دوره جایزه داستان، مینا فرشیدنیک، در نشست خبری این جایزه که دوشنبه (۳۰ آذر ماه) در سالن کنفرانس مؤسسه همشهری برگزار شد، با اشاره به اینکه سیاست‌های این جایزه همان سیاست‌های مجله داستان همشهری است، افزود: آنچه دراین جایزه به دنبال آن هستیم تولید و عرضه آثاری با کیفیت بالاست و دراین زمینه خودمان را تنها به یک طیف فکری محدود نمی‌کنیم.
او درخصوص انتخاب احمد رضا احمدی در بخش بزرگداشت این جایزه نیز گفت: ما هر سال در جایزه «داستان تهران» تجلیل از چهره برتر را به یکی از ادیبان حاضر اختصاص می‌دهیم.دراین زمینه به خاطر تصاویری که احمدررضا احمدی از شهر تهران در آثار خود ثبت کرده است، دبیرخانه جایزه تصمیم گرفت که جایزه امسال به ایشان اختصاص داده شود.
سردبیر ماهنامه داستان همشهری همچنین درباره جوایز دیگر این رقابت گفت: با توجه به افزایش کیفی داستان‌ها امسال هیات داوران تصمیم گرفتند جوایز بخش جنبی را تقسیم کنند. به این ترتیب امسال ۸ نفر جوایز اصلی، ۵ نفر جوایز تقدیری و ۳۲ نفر جوایز جنبی جشنواره را دریافت می‌کنند.
فرشید نیک همچنین از برگزاری تور تهران‌گردی برای راه‌یافتگان به دور دوم این جایزه خبر داد و هدف از این کار را ایجاد فرصتی برای آشنایی بیشتر نویسندگان با شهر تهران عنوان کرد.
او با اشاره به اینکه تیم داوری و هیات اجرایی جایزه نیز دراین تور شرکت خواهند داشت، گفت: هدف ما این است که نویسندگان با بافت تاریخی و مدرن شهر تهران بیشتر آشنا شوند و آثاری که سال بعد می‌نویسند نمادهای بیشتری از شهر تهران را پوشش دهد.
دبیر جایزه داستان تهران افزود: از آنجا که دانشگاه تهران امسال یکی از همکاران این جایزه بودد، مراسم پایانی این رقابت نیز درتالار فردوسی این دانشگاه برگزار می‌شود. ضمن اینکه یکی از بخش‌های جنبی امسال نیز تدوین کتابی با عنوان«روایت‌های دانشگاه تهران» است که برای تهیه آن از نویسندگان برجسته‌ای دعوت کرده‌ایم که این مستندنگاری‌ها را انجام بدهند.
او همچنین از تدوین نقشه ادبی منطقه ۱۲ تهران خبر داد و گفت: در تاریخ معاصر ما رویدادهای بسیاری در این نقطه شکل گرفته و این نقشه با تکیه بر رویدادهای ادبی و تاریخی آن تولید خواهد شد.
فرشیدنیک با اشاره به اینکه امسال از ۹۰ نفری که به دور دوم یافته‌اند، ۵۶ نفر ساکن تهران، ۳۱ نفر از شهرستان و ۳ نفر از ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده‌اند،افزود: از همه این افراد دعوت خواهد شد تا در کارگاه مجازی داستان عضو شوند. شورای مدیریت این کارگاه از اعضای تحریریه مجله داستان هستند و آثاری که بر روی سایت کارگاه قرار می‌گیرد، اگر به استانداردهای لازم برسند، در مجله داستان همشهری منتشر خواهند شد. ضمن اینکه آنلاین بودن کارگاه امکان حضور افراد ساکن دیگر شهرها را نیز فراهم می‌کند.
او با تاکید بر رویکرد حمایتی مجله داستان نسبت به تمامی شرکت‌کنندگان دراین جایزه گفت: امید ما این است که این نویسندگان بتوانند به خیل نویسندگان حرفه‌ای بپیوندند. این همان سیاستی است که ما در مجله داستان همشهری نیز در پیش گرفته‌ایم و طی ۵ سال و نیم که از انتشار مجله می‌گذرد، چیزی حدود ۴۰ نویسنده را برای اولین بار به بازار نشر معرفی کردیم.
به گفته مینا فرشید نیک، اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جایزه پنجشنبه (سوم دی ماه) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و با حضور هیات داوران شامل علی خدایی،محمدحسن شهسواری،علی موذنی، بلقیس سلیمانی وفرخنده آقایی برگزار خواهد شد.

ABC_3380
ABC_3365
ABC_3386
این‌جا هستید: داستان » داستان تهران » اخبار » دوره‌ی دوم » دبیر جایزه داستان تهران: خودمان را به یک طیف فکری محدود نکرده‌ایم
« مطلب قبلی:
مطلب بعدی: »

نظر شما

(لازم)