۱۳۳۲،گرگان. عکاس و مترجم. مدیر گروه عکس و مطالعات تصویری دفتر پژوهشهای فرهنگی از سال ۱۳۶۸، مدیر مسؤول فصلنامهی عکسنامه از سال ۱۳۸۲ و سردبیر همان فصلنامه از سال ۱۳۸۹. در نمایشگاههای مختلف داخلی و خارجی شرکت کرده و داوری مسابقات و جشنوارههای عکاسی متعددی را برعهده داشتهاست. ترجمهی کتابهای «باغ مصور عکاسی» اثر آلن پورتر، «فرهنگ دوربین» اثر هالا بلاف، «چگونه عکس ببینیم» اثر دیوید فین، «چرا مردم عکس میگیرند» اثر رابرت آدامز و مشارکت در کتاب تصویری «روزهای خون، روزهای آتش» (برگزیده عکسهای انقلاب) را در کارنامهاش دارد.
زمستان ۵۷ عکسهای رنگی هم دارد اما انقلاب، مثل جنگ و اتفاقهای شدید و غلیظ دیگر، انگار با سیاهوسفید بیشتر جور است. روی نگاتیو سیاهوسفید، رنگها به سود «فرم» کنار میروند: سایهروشنها شدت پیدا میکنند، بافتها واضحتر میشوند و خطها و زاویهها تیزتر. جزئیات روزمره رنگ میبازند تا کنش و تنش برجستهتر شوند.