برگزیدگان جایزه داستان تهران - کاخ گلستان

روز دوم آیین پایانی اولین دوره جایزه داستان تهران با تور تهرانگردی شروع شد. از آنجا که در داستان‌های این جشنواره نمادهای شهر تهران و اماکن تاریخی این شهر از محورهایی بود که نویسندگان به آنها پرداخته بودند بازدید دسته جمعی برگزیدگان و هیات داوران جشنواره از برخی از این اماکن در روز متعاقب برگزاری اختتامیه از ابتکارات برگزار کنندگان این جشنواره بود.
در این تور یک روزه که با دیدار از بافتهای تاریخی شهر تهران شروع شد و به بازدید از برج میلاد پایان یافت. در طول این برنامه تهرانگردی که با هدف بازید از نقاط مهم شهر تهران برگزار گردید این فرصت هم فراهم شد تا شرکت کنندگان و داوران جشنواره بتوانند وقت بیشتری را کنار هم بگذرانند و جهت همکاری‌های بعدی باهم بیشتر آشنا شوند.

Khaam

DSCF3410

IMG_0917

برنامه‌های جنبی اختتامیه با برگزاری نشست مشترکی با حضور برگزیدگان، داوران و اعضای تحریریه مجله داستان ادامه پیدا کرد. در این نشست برگزیدگان، خود و اثر داستانی‌شان را معرفی کردند و به دعوت دبیر جشنواره دیدگاه‌ها و نظرات و پیشنهادات خود را درباره اولین دوره جایزه داستان بیان کردند. داوران نیز تحلیل‌های خود را از مجموع آثار رسیده بیان کردند و توصیه‌هایی به نویسندگان جوان و برگزار کنندگان ارائه دادند. مینا فرشیدنیک دبیر جشنواره ضمن جمع‌بندی این نظرات ابراز امیدواری کرد که با همکاری اهالی فرهنگ و نهادهای فرهنگی سال آینده شاهد برگزاری هر چه پربار‌تر دومین دوره جایزه داستان تهران باشیم.

عکس ها: علی رنجبران