پنجاهوسه نفر در چهارمين مسابقهي عكاسي براي داستان شركتكردند كه طبق معمول بیشتر آنها آثارشان را در چهلوهشت ساعت مانده به پايان مهلت فرستادند. بهنظر ما سوژهي مسابقه يعني داستانِ «نجاتيافتگان مثلث برمودا» تركيب خوبي بود از عناصر بصري، اتمسفر خاص و تمهاي معنايي كه ميتوانست دستمايههاي زيادي براي ايدهپردازي فراهم كند ولي تعداد زيادي از شركتكنندگان راه آسانتر را انتخاب کرده بودند یعنی عكاسي عيني از صحنهها و اُبژههاي داستان يا رفتن به سمت تصويرسازي و كار گرافيكي. برگزيدههاي اين مسابقه همانطور كه ميبينيد آنهايي هستند که سراغِ به تصوير درآوردن تِم يا اتمسفر كلي داستان رفتهاند يا اگر به صحنههاي عيني نزديك شدهاند، اين كار را با توجه به همان اتمسفر كلي انجام دادهاند. نکتهی خوب یا بد ماجرا، تکرار اسامی در بین شرکتکنندگان و برگزیدههاست. به نظر میآید مسابقهی عکاسی مشتریهای ثابتی پیدا کرده که البته اتفاق فرخنده و مبارکی است و ما را هر بار چشمانتظار اسمهایی آشنا نگهمیدارد اما از آنطرف دوست نداریم فکر کنیم که این مسابقه دیگر مخاطب جدیِ جدیدی نخواهد داشت. از عابران بیتفاوت این صفحهها دعوت میکنیم به جمع شرکتکنندگان بپیوندند و مجلهای را از نگرانی بیرون بیاورند.
عباس نوري (برگزیده)
استفادهی هنرمندانه از کلیه که در قالبی متفاوت خودش را به حس و حال کلی داستان نزدیک کرده است.
عباس نوری جزو برگزیدگان مسابقهی قبل هم بود.
مبین معالی (برگزيده)
نمایش احساس درونی قهرمان داستان بدون استفاده از عناصر و اُبژههای اولیه.
فاطمه غفاری (برگزيده)
تلاش هنرمندانهی دیگری برای انتقال کلیت داستان که البته مثلث را هم در رفت و برگشتهای پاندول تداعی میکند.
یاسمین قاسمی (برگزيده)
یک روش خلاقانه برای روایت حادثهی اصلی داستان که خالی از شخصیتپردازی هم نیست.
عباس نوری (تقدیر)
نوشین جولائی راد (تقدیر)
سلام.
من هرچه در سایت تون گشتم، داستان و موضوع مسابقه سوژه بعدی رو پیدا نمی کنم.
کدوم قسمت سایت باید برم که داستان مسابقه بعدی باشه؟
سلام. هفتهی بعد، فراخوان بعدی را در بلاگ ِ سایت میگذاریم.