یادداشت مهمان

خاطر داستان همیشه برای من عزیز بوده و هست و خواهد بود. چه همان هشت سال پیش و روزهای اولی که ایده‌ی شکل دادن به یک مجله‌ی داستانی متفاوت، طرح‌هایی روی کاغذ و رویایی در ذهن‌مان بود، چه دو سال اول انتشار مجله که دبیری تحریریه‌ی مجله را به عهده داشتم، چه بعدتر که با فاصله‌ای کوتاه دوباره به داستان پیوستم و سردبیری مجله را به عهده گرفتم. و نهایتا چه امروز که می‌خواهم در این یادداشت خبر واگذاری سردبیری داستان را به دستان توانمند سردبیر بعدی با شما خوانندگان و همراهان ارزشمند و دوست‌داشتنی در میان بگذارم.

در تمام این سال‌ها، داستان برای من عزیز بوده و هست. هرچند که این مسیر خوب و شیرین روزهای پر‌فراز‌و‌نشیب و چالش‌های سخت کم نداشته اما هیچ‌‌کدام‌شان هیچ‌وقت باعث نشده‌اند از شوق من و تیم پر تلاش داستان به ادامه‌ی این راه کم‌ شود. امروز با واگذاری سردبیری داستان در واقع تصمیمی را عملی می‌کنم که از روز نخست پذیرفتن این مسئولیت در ذهن داشتم. این‌که مجله‌ی خلاق و پویایی مثل داستان برای این‌که همیشه با همین انرژی به بالندگی و شکوفایی ادامه دهد به تجدید قوا نیاز دارد و بی‌شک هر سردبیر تازه‌نفسی که مسئولیت مجله را بر عهده می‌گیرد به فراخور نیازهای روز ظرفیت‌های جدیدی به داستان خواهد افزود.

پنجاه شماره سردبیری داستان و سعادت همکاری با بهترین و همدل‌ترین تحریریه‌ی دنیا در این سال‌ها فرصت کافی برای من فراهم آورد تا بتوانم بهترینم را برای داستان انجام بدهم و تا جایی که در توانم بود برای ارتقای کیفی روز‌به‌روز و لحظه‌به‌لحظه‌ی این مجله قدم بردارم. امروز که این مسئولیت را به سردبیر بعدی مجله می‌سپارم، کماکان به قدر توانم مجله را همراهی خواهم کرد. هرچند شک ندارم سردبیر جدید که از دل تحریریه‌ی داستان برآمده با توانمندی‌های خود و با همراهی تیم حرفه‌ای و خلاق و کارآمد مجله، داستان را به ساحل امن خواهد رساند.

شکل‌گیری و تداوم موفقیت‌های مجله‌ی داستان همواره بر سه رکن اصلی استوار بوده. نخست تحریریه‌؛ خوشحالم در حالی داستان را ترک می‌کنم که مجله یکی از بهترین تحریریه‌‌های خود در طول این سال‌ها را دارد. جمعی توانمند، متخصص و خلاق که دل کندن از آن‌ها به‌واقع کار دشواری است اما از سوی دیگر با فکر جمعی و کار گروهی و هم‌افزایی همواره در مسیر رشد و شکوفایی مجله قدم برمی‌دارند و در سال اخیر در هر شماره و هر فصل شاهد نوآوری‌های جدیدی از آن‌ها در فرم و محتوای مجله بوده‌اید. دوم، نویسندگان و مترجمان و هنرمندان که در این سال‌ها به مجله اعتماد کردند و مجله را با همراهی‌ها و همفکری‌ها و آثار ارزشمندشان یاری کرده‌اند، و رکن سوم، که به اندازه‌ی دو رکن دیگر در پایداری و دوام موفقیت مجله نقش داشته است، خوانندگان فرهیخته، فهیم و وفادار مجله بوده‌اند که در تمام فراز و نشیب‌ها داستان را حمایت کرده‌اند.

داستان همواره با صداقت و صمیمت مشکلاتش را با خوانندگان خود در میان گذاشته و از سوی دیگر دغدغه‌ها و دیدگاه‌های مخاطبان را به مسئولان امر منتقل کرده و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از حقوق خوانندگان خود دفاع کند. دست شما خوانندگان عزیز را به ‌گرمی می‌فشارم و امیدوارم این حمایت‌های بی‌دریغ‌تان کماکان شامل حال داستان شود چرا که ادامه‌ی حیات مجله‌ی داستان، مثل بسیاری رسانه‌های کاغذی در دنیای امروز، به حمایت شما بستگی دارد.
داستان در این سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و امروز به درختی پربار و سایه‌گستر تبدیل شده. درختی که می‌شود هر ماه ساعاتی را فارغ از تب و تاب‌های جاری روزگار زیر سایه‌ی آن آسود و از میوه‌اش شیرین‌کام شد. این درخت سایه‌گستر امروز بیش از همیشه به همیاری شما دوستان داستان دلبسته است. دفتر سردبیری من در این مجله به پایان آمد اما حکایت بالندگی داستان به امید خدا و با همراهی شما عزیزان تا سال‌ها همچنان باقی خواهد بود.