۱۹۵۸، آمریکا. نویسنده و مقاله‌نویس. داستان‌های کوتاه او چهار بار جایزه‌ی ملی مجلات آمریکا را در سال‌های ۱۹۹۴، ۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ برده‌اند و در سال ۱۹۹۷ رتبه‌ی دوم جایزه‌ی اُ. هنری شده است. او همچنین نامزد جایزه‌ی پن/همینگوی برای مجموعه‌داستان
CivilWarLand in Bad Decline (1996)، پن/مالامود (۲۰۱۳) وجایزه‌ی «داستان» و فولیو برای مجموعه‌داستان Tenth of December (2014).نوشته‌های او در مجلاتی مثل نیویورکر، هارپرز، گاردین و مک‌سویینیز منتشر شده ‌است.

آذر ۱۳۹۶

روز چهارم ژوئيه میله‌ی فلزی به عمو سام تبدیل می‌شد، روز كهنه سرباز، سرباز بود و روز هالووین روح می‌شد. میله آیین پدر بود برای سرزندگی. ما هر بار اجازه داشتیم از جعبه فقط یک مدادشمعی برداریم. یک بار شب عید کریسمس بود که سر کیمی به‌خاطر هدر دادن یک تکه سیب فریاد بلندی زد.

مرداد ۱۳۹۴

چگونه «سلاخ‌خانه‌ی شماره‌ی پنج» تصور مرسوم از ادبیات جنگ را تغییر داد؟

تا حدی می‌دانستم که کلاسیک است. می‌دانستم که به جنگ جهانی دوم ربط دارد، که نویسنده خودش در بمباران درسدن حاضر بوده. این‌ها همه امیدوارکننده بود. در آن زمان، از صدقه‌ي‌ سر قهرمان و الگویم ارنست همینگوی، اعتقاد داشتم که نوشته‌ي خوب به «اتفاق وحشتناکی که یک نفر شاهدش بوده باشد» نیاز دارد.