اخبار | دوره‌ی دوم

photo_2015-09-05_13-57-31
photo_2015-09-05_13-57-23

عصر«داستان تهران» فردا درهفته فرهنگی تهران درمسکو برگزار می‌شود.

به گزارش ستاد خبری جایزه‌ي «داستان تهران»، این هفته‌ي فرهنگی در راستای حضور ایران به عنوان میهمان ویژه‌ي امسال در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو برپا شده است و طی آن روز یکشنبه ۱۵ شهريورماه و در پنجمین روز از این هفته‌ي فرهنگی، داستان‌های برگزیده‌ي دور اول «جایزه داستان تهران» با حضور مینا فرشیدنیک، دبیر این جایزه و سردبير ماهنامه‌ي داستان خوانده خواهد شد.

در این برنامه همچنین فرشیدنیک گزارشی از اولین دوره‌ي «جایزه داستان تهران» ارائه خواهد داد؛ جایزه‌ای که با دريافت ۱۳۰۰ اثر، یکی از بزرگترین جشنواره‌های فرهنگی کشور به شمار می‌رود. سردبیر ماهنامه‌ي داستان همشهری در ادامه به تحلیل آماری این جایزه و همچنین تأثیر آن بر همگرایی و هممسویی نهادهای مختلف شهرداری خواهد پرداخت.

در این مراسم هچنین بولتن‌های دوزبانه‌ای توزیع خواهد شد و برش‌هایی از سه داستان برگزیده‌ي این جایزه با ترجمه‌ي همزمان روسی برای علاقه‌مندان خوانده می‌شود.

مهمان ديگر اين شب، هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده‌ي کتاب «شما که غریبه نیستید» است. ترجمه‌ي روسی اين كتاب در این نمایشگاه رونمایی شده است و قرار است مرادي كرماني بخش‌هایی از اثر خود را برای علاقه‌مندان بخواند.

عصر«داستان تهران» در راستای دیگر اهداف این هفته فرهنگی، یعنی معرفی ابعاد فرهنگی تهران به مخاطبان روس اجرا می‌شود و طی آن شرکت‌کنندگان با داستان‌هایی که با محوریت شهر تهران نوشته شده، آشنا خواهند شد.

در این زمینه جایزه «داستان تهران» به عنوان فرصتي براي بازنمايي تصويرهاي داستاني از تهران و تلاشي در جهت خلق داستانهاي شهري تلاش دارد که عاملی برای نمایش تعامل و همدلی شهروندان تهرانی در هفته فرهنگی تهران در مسکو باشد.

هفته فرهنگی تهران درمسکو با شعار«سیمای فرهنگی دو پایتخت» از ۱۱ شهریور آغاز به کار کرده و تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت.

شهر تهران امسال به عنوان میهمان ویژه بیست و هشتین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، برنامه‌های متنوعی در بخش رویدادهای جنبی تدارک دیده است که از آن جمله می‌توان به عصر تهران، عصر شعر تهران،عصر فرهنگ و هنر تهران، عصر شاهنامه و عصر داستان تهران اشاره کرد.

در این هفته فرهنگی تعدای از نویسندگان سرشناس ایرانی، گروه‌های هنری، اساتید دانشگاه و همچنین هیأت‌های علمی از نهادهای مختلفی هچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شهر کتاب حضور دارند.

عصر «داستان تهران» در حالی در هفته فرهنگی مسکو برگزار می‌شود، که چیزی حدود یک ماه و نیم به پایان مهلت ارسال آثار به این مسابقه ادبی باقی مانده است. زمان داوری اولیه آثار نیز آبان‌ماه خواهد بود و داوری نهایی آذرماه انجام می‌شود.

امسال در دومین دوره برگزاری این جایزه، رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب ۷۰ میلیون ریال، ۵۰ میلیون ریال و ۳۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند. از پنج اثر برتر نیز هر یک با مبلغ ۱۰ میلیون ریال تقدیر خواهد شد.

دومین «جایزه داستان تهران» از سوی ماهنامه داستان همشهری برگزار می‌شود.

بولتن دوزبانه‌ي فارسي- روسي براي ارائه در برنامه‌ي عصر تهران

1
1-1
2
3

برش‌هايي از داستان‌هاي برگزيده‌ي اولين دوره «جايزه داستان تهران» كه قرار است در پايان اين برنامه با ترجمه‌ي هم‌زمان روسي خوانده شوند.

4
5
6
7
8
9
این‌جا هستید: داستان » داستان تهران » اخبار » دوره‌ی دوم » داستان تهران در مسکو
« مطلب قبلی:
مطلب بعدی: »

نظر شما

(لازم)