اخبار | دوره‌ی دوم

POSTER

در مراسم اختتامیه جایزه « داستان تهران» از احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده پیشکسوت ایرانی تجلیل می‌شود.

به گزارش ستاد خبری دومین دوره جایزه «داستان تهران»، در این مراسم با هدف تجلیل از ​تلاش‌هاي احمدرضا احمدي در زمينه‌ي پا‌داشت شهر تهران در شعرها و داستان‌هايش، آیین بزرگداشتی برای این نویسنده​ و شاعر​ برپا خواهد شد. احمدرضا احمدی متولد سال ۱۳۱۹ در کرمان است. او از سال ۱۳۴۹ تا زمان بازنشستگی یعنی سال ۱۳۷۳ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار بود که تدوین ردیف موسیقی ایرانی، آوازهای محمدرضا شجریان، شعرخوانی و ضبط صدای شاعران مهم (نیما یوشیج، احمد شاملو، نادر نادرپور، فروغ فرخزاد، یدالله رؤیایی، نصرت رحمانی و…) از جمله فعالیت‌های او در کانون بوده است. احمدی از بیست سالگی به سرودن شعر پرداخت و نخستین مجموعه شعرش را با عنوان «طرح» در سال ۱۳۴۰ منتشر کرد که توجه بسیاری از شاعران و منتقدان دهه ۴۰ را جلب کرد. او همچنین آثاری در ادبیات کودک و نوجوان دارد. ​«روزی برای تو خواهم گفت»، «چای در غروب جمعه روی میز سرد می‌شود»، «ساعت ۱۰ صبح بود»، «عزیز من»، «یک منظومه‌ دیریاب در برف و باران یافت شد»، «عاشقی بود که صبحگاه دیر به مسافرخانه آمده بود»، «از نگاه تو زیر آسمان لاجوردی»، «ویرانه‌های دل را به باد می‌سپارم»، «لکه‌ای از عمر بر دیوار بود»، «قافیه در باد گم می‌شود»، «هزار پله به دریا مانده ‌است»، «نثرهای یومیه»، «ما روی زمین هستیم»، «من فقط سفیدی اسب را گریستم»، «وقت خوب مصائب»، «روزنامه‌ شیشه‌ای»، «طرح»، «روی دریا فقط یک قایق کاغذی مانده است»، «دفتر‌های واپسین»، «زنی در کنار ویترین‌ها» و «خواب و خواب و خواب خوابی نیست» از جمله مجموعه‌ها‌ی شعر ا​ويند.
امسال رتبه های اول تا سوم جایزه داستان تهران به ترتیب ۷۰ میلیون ریال، ۵۰ میلیون ریال و ۳۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند. از پنج اثر برتر نیز هر یک با مبلغ ۱۰ میلیون ریال تقدیر خواهد شد.

دومین جایزه «داستان تهران» را ماهنامه داستان همشهری برگزار می‌کند و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برج میلاد، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، دانشگاه تهرا​ن​ و شهرداری منطقه ۱۲همکاران برگزاری این جشنواره هستند.

این‌جا هستید: داستان » داستان تهران » اخبار » دوره‌ی دوم » ​جایزه داستان تهران از احمدرضا احمدی تجلیل می‌کند
« مطلب قبلی:
مطلب بعدی: »

نظر شما

(لازم)